Η Κ. Καραμπέτη ερμηνεύει για μια ακόμη χρονιά “La Chunga” στο Επί Κολωνώ
Το 2011 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά. Αυτήν την παραδοχή, κοινή σε όλους, από τα κυβερνητικά στελέχη μέχρι τον τελευταίο οικογενειάρχη, φαίνεται πως κάνει και το ελληνικό θέατρο. Τον τόνο, άλλωστε, προς αυτήν την κατεύθυνση δίνει ...
... και το μότο που επέλεξε για τη φετινή σεζόν το Εθνικό Θέατρο: «…στες κρίσιμες στιγμές θα ξαναβρίσκω το πνεύμα μου, σαν πριν, ασκητικό».
Σε ανάλογο μήκος κύματος αναμένεται να κινηθούν και άλλα θεατρικά σχήματα, όπως, για παράδειγμα, το Απλό Θέατρο, όπου ο Αντώνης Αντύπας σκηνοθετεί δύο νομπελίστες: Πίντερ (Ο επιστάτης, με Δ. Καταλειφό και Δ. Παπαδόπουλο) και Μπέκετ (Ευτυχισμένες μέρες, με την Ράνια Οικονομίδου στο ρόλο της Γουίνυ).
Με Ίψεν (Νόρα, από τον Ν. Καμτσή), Στρίντμπεργκ (Μις Τζούλια, σε σκηνοθεσία της Μίνας Αδαμάκη), Κλάιστ (Κάλχαας, από τον Ν. Αλεξίου) και την επανάληψη του περσινού Μπέκετ (Το τέλος του παιχνιδιού) εορτάζει τη συμπλήρωση δέκα χρόνων λειτουργίας του το θέατρο Τόπος Αλλού, προσθέτοντας στη… γενέθλια τούρτα και τα μονόπρακτα του Ντέιβιντ Μάμετ Reunion και Μαύρο πόνυ, σκηνοθετημένα από τον Γρ. Ρέντη, καθώς και το Πέρασμα, της Νοτιοαφρικανής Ρεζά ντε Βετ, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου.
Έργο του Νορβηγού δραματουργού, το κύκνειο άσμα του Ξύπνημα των νεκρών, παρουσιάζεται και στο Από Μηχανής θέατρο, σε σκηνοθεσία του Λιθουανού Γκίνταρας Βάρνας. Στο ίδιο θέατρο η Ρούλα Πατεράκη σκηνοθετεί τους Εξόριστους του Τζόυς (έργο που η πρεμιέρα του είχε προγραμματιστεί για την περσινή σεζόν), ενώ παράλληλα θα ερμηνεύσει αποσπάσματα από το έργο του πρόωρα χαμένου λογοτέχνη (και συντρόφου της) Γιάννη Πάνου Ιστορία των μεταμορφώσεων. Τον προγραμματισμό της περιόδου ολοκληρώνουν οι κωμωδίες Ο καλύτερος τρόπος για να ζεις, του Νόελ Κάουαρντ και Drunk enough to say I love you? της Κάρυλ Τσέρτσιλ.
Με το κλασικό και δοκιμασμένο Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα του Λόρκα, σε σκηνοθεσία Στ. Λιβαθινού, ξεκινά η Μπέτυ Αρβανίτη στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, όπου επίσης θα παρουσιαστούν τα Δακρυγόνα του Αλέξη Σταμάτη (σκην. Α. Τρουπάκη) και Σόλο ντουέτο του Τ. Κεμπίνσκι, από την Ελένη Μποζά με τους Μάνια Παπαδημητρίου και Ν. Αρβανίτη.
Τέλος, το Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γ. Αρμένη κάνει αρχή με Ζ. Π. Σαρτρ (Κεκλεισμένων των θυρών, από την Έφη Μουρίκη), αλλά και τη σύγχρονη κωμωδία του Τζ. Φ. Νούναν Όπως η Θέλμα και η Λουίζ, σε σκηνοθεσία Εμμανουέλας Αλεξίου, καθώς και τον μονόλογο του Ν. Βασιλειάδη Συμβολαιογράφος, που ερμηνεύει η Υρώ Μανέ, ενώ Πιραντέλο και Απόψε αυτοσχεδιάζουμε, σε σκηνοθεσία Π. Μουστάκη, ετοιμάζεται από το θέατρο Άσκηση.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Σεσουάρ για δολοφόνους (Αποθήκη) για δωδέκατη (!) χρονιά, Φουρκέτα (Εμπορικόν) και Συμπέθεροι απ’ τα Τίρανα (Λαμπέτη) για τρίτη χρονιά, καθώς επίσης και τα περσινά Αττική Οδός (Εμπορικόν), Mazoo and the Zoo (Αλίκη), Ήρωες (Μικρό Παλλάς), Τι είδε ο μπάτλερ και Το μπουφάν της Χάρλεϊ (Δ. Χορν). Σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί και ο επιτυχημένος Βασιλιάς Ληρ που σκηνοθέτησε για το ΚΘΒΕ ο Στ. Λιβαθινός, με τον Νικήτα Τσακίρογλου, που θα ανέβει για λίγες παραστάσεις τον Νοέμβριο στο Παλλάς.
Πέραν αυτών, οι καινούργιες παραγωγές περιλαμβάνουν τις κωμωδίες: των Α. Ρήγα – Δ. Αποστόλου Τα κορίτσια με τα μαύρα (Αλίκη), του Θ. Αθερίδη Τυφλοσούρτης (Μ. Παλλάς), των Θ. Παπαθανασίου – Μ. Ρέππα Ράους (Πειραιώς 131), καθώς και τον Γ. Μπέζο που σκηνοθετεί την κλασική κωμωδία του Γ. Τζαβέλλα Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα, με τον ίδιο να κρατά το ρόλο του «Αντωνάκη» (Κιβωτός).
Σταθερός συνεργάτης της ΕΛ.ΘΕ. ο Σταμάτης Φασουλής, φέτος σκηνοθετεί τους Κάτια Δανδουλάκη, Γ. Φέρτη, Γ. Βούρο, Κ. Μπαλανίκα στην κωμωδία της Γιασμίν Ρεζά Για όνομα του Θεού! (Κ. Δανδουλάκη), καθώς και το βραβευμένο έργο του σύγχρονου Αμερικανού Τζον Λόγκαν Στο κόκκινο, όπου πρωταγωνιστεί μαζί με τον Οδ. Παπασπηλιόπουλο (Δ. Χορν).
Στο ίδιο κλίμα κινούνται όμως και πολλές άλλες, μικρότερες θεατρικές σκηνές. Στο Μεταξουργείο η Άννα Βαγενά θα επαναλάβει και φέτος τις επιτυχημένες παραστάσεις Γάλα και Μαράν Αθά, καθώς και έναν μονόλογο με αποσπάσματα από τις ημερολογιακές της καταγραφές με τίτλο Το Θεσσαλικό μου Θέατρο, που ερμηνεύει η ίδια.
Για τους «αμελείς» της περσινής (ή και προηγούμενων) χρονιάς φέτος υπάρχουν λοιπόν πολλές δεύτερες ευκαιρίες, που μόνο σταχυολογώντας μπορούμε να αναφέρουμε μερικές όπως Φθινοπωρινή ιστορία και Επικίνδυνες σχέσεις στο Άλμα, Το κολιέ της Ελένης στο Τρένο στο Ρουφ, Μακμπέτ του Ιονέσκο (Studio Μαυρομιχάλη), Η φωνή της Λουντμίλα και οι Θεσσαλονικιοί Αχταρμιξ 3 (Αργώ), Η γυναίκα της Πάτρας και Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου (Βασιλάκου), το Κουρδιστό πορτοκάλι (Άρτι), Το παιχνίδι της μοναξιάς (Ζίνα), Η Αγγλίδα ερωμένη (Σημείο), Η πέτρα της υπομονής (Χώρα), Το όνομά μου είναι Ρέιτσελ Κόρι (Νέου Κόσμου) και πολλά άλλα.
Οι δε πολύ… αμελείς, αλλά και βιαστικοί, μπορούν να παρακολουθήσουν, μετά από 15 σχεδόν χρόνια, την εξωφρενική κωμωδία Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μία ώρα, με σύνθεση ανανεωμένη κατά το ήμισυ, σε σχέση με την παράσταση που είχε παρουσιαστεί τότε στον Εξώστη του Αμόρε (στους Α. Σακελλαρίου και Ναταλία Δραγούμη προστίθενται οι Γ. Γεννατάς και Α. Λουδάρος), στο θέατρο Ροές.
Το ίδιο προσανατολισμένη στην ελληνική παραγωγή και η Θεατρική Σκηνή του Αντώνη Αντωνίου, που φέτος θα παρουσιάσει, σε σκηνοθεσία δική του, την πικρή κωμωδία του Μπάμπη Τσικληρόπουλου Ωχ, τα νεφρά μου!, με τον ίδιο και τους Νατάσα Ασίκη, Τ. Βαμβακίδη και Η. Κατέβα.
«Επιστροφή στις ρίζες» του νεοελληνικού έργου και για τον Θύμιο Καρακατσάνη, που μαζί με τους Γ. Κωνσταντίνου και Τ. Χρυσικάκο ανεβάζει Νταντάδες, το πρώτο έργο του Σκούρτη, που είχε ανέβει στο Θ. Τέχνης (Ζίνα).
Ελληνικά επιμένει και το Θέατρο Τέχνης, καθώς στη σκηνή της οδού Φρυνίχου ο Ν. Μαστοράκης σκηνοθετεί Κυρία Κούλα του Μ. Κουμανταρέα, με τη Λυδία Κονιόρδου, ενώ ο Κ. Καπελώνης επιλέγει αφενός «μια ιστορία του Σταθμού Λαρίσης», γραμμένη από τον Σταύρο Τσιώλη με τίτλο… Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ, αφετέρου το έργο του Γ. Ησαΐα, των αρχών του περασμένου αιώνα, με τίτλο Ο έλεγχος του Διεθνούς Ταμείου, μια…επίκαιρη ιστορία περί δανείων, χρεωκοπίας και διεθνούς οικονομικού ελέγχου! Στο Υπόγειο ο Δ. Χρονόπουλος σκηνοθετεί το Δείπνο της Μόιρα Μπουφίνι (με Δήμητρα Χατούπη και Α. Μυλωνά), η Νικαίτη Κοντούρη το έργο της Πόλα Φόγκελ Εταίρων δράματα ή το αρχαιότερο επάγγελμα, όπου εμφανίζεται η Μάρω Κωντού, καθώς και την Ανώνυμη αγία του Γ. Ρίτσου (σκην. Μαριάννα Κάλμπαρη) και την επιτυχία του ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας Βαριέμαι, του Ρ. Ταλεσνίκ.
Ξεκινάμε από το πιο κοντινό στο κέντρο Θέατρο Βικτώρια, όπου Γιώργος Παλούμπης και Δημήτρης Κομνηνός σκηνοθετούν δύο έργα ωμού κοινωνικού ρεαλισμού, τις 50 λέξεις του Μαϊκλ Βέλερ και τα Fucking games του Γκ. Κλιου, αντίστοιχα.
Λίγο πιο μακρύτερα, στο θέατρο Επί Κολωνώ, επαναλαμβάνονται οι περσινές επιτυχίες La Chunga, με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, και Rottweiller, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, ενώ θα παρουσιαστούν ακόμη το ιδιαίτερα επίκαιρο Έγκλημα, πρόνοια, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου του νέου Σουηδού συγγραφέα Mattias Andersson από την Ομάδα ΝΑΜΑ, τα Φύλλα της του Ανδρέα Φλουράκη σε σκηνοθεσία Κ. Αρβανιτάκη, το ψυχολογικό θρίλερ του Στέφεν Κινγκ Το μάθημα (σκην. Ζ. Χαϊτίδης), καθώς και η Εγκατάλειψη της Elena Ferrante, από την Μαρία Τσαρούχα.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στις εκτός κέντρου θεατρικές πιάτσες φτάνουμε στο Bios, που γιορτάζει φέτος μια όχι στρογγυλή επέτειο: οκτώ χρόνια θεατρικής λειτουργίας. Έτσι η φετινή σεζόν παίρνει το όνομα 2+ΟΚΤΩ+3, παρουσιάζοντας τις δύο πρώτες σκηνοθεσίες της ομάδας θεάτρου BIOS (Play και Aktion), οκτώ παραγωγές και συνεργασίες με ομάδες (Blitz, Cinemascope 2, Mkultra, Μανιφέστο 1.0, MAG, No, I’m not afraid, Όπερες των ζητιάνων, Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει, Αλέξανδρος Βούλγαρης Πολάνσκι, Χορίαμβος, Μαμ, η νέα stand-up comedy του Δημήτρη Δημόπουλου Υπερπαραγωγή και η καινούρια παράσταση της ομάδας AbOvo), ενώ φιλοξενούνται οι παραγωγές Παραλογές ή Μικρές καθημερινές τραγωδίες της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris, σε σκηνοθεσία Γ. Καλαβριανού, Πελεκάνος [για 2] της ομάδας blue plaque, (σκην. Σύλβια Λιούλιου) και Κατάσταση εξαίρεσης του Falk Richter σε σκηνοθσία Ν. Καμόντου.
Κάνοντας κύκλο και οδεύοντας και πάλι προς το κέντρο, το Θέατρο του Νέου Κόσμου αποτελεί απαραίτητη («must») στάση: Η σεζόν ξεκινά με Τα ορφανά του Ντένις Κέλι, σε σκηνοθεσία του Β. Θεοδωρόπουλου, ενώ στη συνέχεια το ελληνικό έργο θα έχει και εδώ την τιμητική του: Μια τεράστια έκρηξη του Β. Μαυρογεωργίου σε σκηνοθεσία του ίδιου μαζί με τον Κ. Γάκη, ο οποίος μαζί με τον Λ. Καταχανά υπογράφει και το Δεν μιλάμε γι’ αυτά. Παράλληλα, θα φιλοξενηθεί η χορογραφία της Σεσίλ Μικρούτσικου Μη, το Αίνιγμα του Τρουλ της Μαρίας Παπαγιάννη που θα θα πηγαίνει σε νοσοκομεία και ιδρύματα με παιδιά, καθώς και η εφηβική παράσταση DNA του Ντένις Κέλι από την ομάδα Grasshopper. Τέλος η περίφημη Κατσαρίδα του Β. Μαυρογεωργίου θα περιοδεύσει ανά την Ελλάδα, για να καταλήξει και πάλι στην Αθήνα την άνοιξη.
Τελευταίος σταθμός της βόλτας αυτής στα θεατρικά στέκια μια γκαλερί: η Knot Gallery της οδού Μιχαλακοπούλου, που θα φιλοξενήσει τον τσεχοφικό Γλάρο στην παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου Pequod, σε σκηνοθεσία Δ. Ξανθόπουλου, τα Νιάτα του Τζ. Κόνραντ και το πρωτοπαρουσιαζόμενο έργο της Μαρίας Ευσταθιάδη Παρείσακτοι (σκην. Θ. Γλυνάτσης), τον Φρανκενστάιν της Μ. Σέλλεϋ με τους Β. Μαυρογεωργίου και Μαρία Φιλίνη, καθώς και Το τέλος του κόσμου, το έργο που συνέθεσε ο Β. Μαυρογεωργίου και σκηνοθέτησε ο Β. Χριστοφιλάκης κατά τη διάρκεια του περσινού 24Hour Plays.
... και το μότο που επέλεξε για τη φετινή σεζόν το Εθνικό Θέατρο: «…στες κρίσιμες στιγμές θα ξαναβρίσκω το πνεύμα μου, σαν πριν, ασκητικό».
Έμφαση στο κλασικό έργο και τις επαναλήψεις, στροφή στην κωμωδία και τους Έλληνες συγγραφείς τα «όπλα» για την αντιμετώπιση της κρίσης
Έτσι, οι κύριες τάσεις που χαρακτηρίζουν τον προγραμματισμό του γαλαξία σχημάτων που διαμορφώνουν το ελληνικό θεατρικό τοπίο χαρακτηρίζονται από έμφαση στο κλασικό -και δοκιμασμένο- έργο, στις πολλές επαναλήψεις και στα ολιγοπρόσωπα (ή και… μονοπρόσωπα) σχήματα. Η διάθεση για πειραματισμό και νέες αναζητήσεις περιορίζεται και φαίνεται πως οι «παλιοί» επιλέγουν την ασφάλεια των δοκιμασμένων βημάτων, αφήνοντας τους πειραματισμούς για τους νεότερους, που… δεν έχουν και πολλά να χάσουν.- (Επι)στροφή στο κλασικό
Σε ανάλογο μήκος κύματος αναμένεται να κινηθούν και άλλα θεατρικά σχήματα, όπως, για παράδειγμα, το Απλό Θέατρο, όπου ο Αντώνης Αντύπας σκηνοθετεί δύο νομπελίστες: Πίντερ (Ο επιστάτης, με Δ. Καταλειφό και Δ. Παπαδόπουλο) και Μπέκετ (Ευτυχισμένες μέρες, με την Ράνια Οικονομίδου στο ρόλο της Γουίνυ).
Με Ίψεν (Νόρα, από τον Ν. Καμτσή), Στρίντμπεργκ (Μις Τζούλια, σε σκηνοθεσία της Μίνας Αδαμάκη), Κλάιστ (Κάλχαας, από τον Ν. Αλεξίου) και την επανάληψη του περσινού Μπέκετ (Το τέλος του παιχνιδιού) εορτάζει τη συμπλήρωση δέκα χρόνων λειτουργίας του το θέατρο Τόπος Αλλού, προσθέτοντας στη… γενέθλια τούρτα και τα μονόπρακτα του Ντέιβιντ Μάμετ Reunion και Μαύρο πόνυ, σκηνοθετημένα από τον Γρ. Ρέντη, καθώς και το Πέρασμα, της Νοτιοαφρικανής Ρεζά ντε Βετ, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου.
Έργο του Νορβηγού δραματουργού, το κύκνειο άσμα του Ξύπνημα των νεκρών, παρουσιάζεται και στο Από Μηχανής θέατρο, σε σκηνοθεσία του Λιθουανού Γκίνταρας Βάρνας. Στο ίδιο θέατρο η Ρούλα Πατεράκη σκηνοθετεί τους Εξόριστους του Τζόυς (έργο που η πρεμιέρα του είχε προγραμματιστεί για την περσινή σεζόν), ενώ παράλληλα θα ερμηνεύσει αποσπάσματα από το έργο του πρόωρα χαμένου λογοτέχνη (και συντρόφου της) Γιάννη Πάνου Ιστορία των μεταμορφώσεων. Τον προγραμματισμό της περιόδου ολοκληρώνουν οι κωμωδίες Ο καλύτερος τρόπος για να ζεις, του Νόελ Κάουαρντ και Drunk enough to say I love you? της Κάρυλ Τσέρτσιλ.
Με το κλασικό και δοκιμασμένο Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα του Λόρκα, σε σκηνοθεσία Στ. Λιβαθινού, ξεκινά η Μπέτυ Αρβανίτη στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, όπου επίσης θα παρουσιαστούν τα Δακρυγόνα του Αλέξη Σταμάτη (σκην. Α. Τρουπάκη) και Σόλο ντουέτο του Τ. Κεμπίνσκι, από την Ελένη Μποζά με τους Μάνια Παπαδημητρίου και Ν. Αρβανίτη.
Τέλος, το Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γ. Αρμένη κάνει αρχή με Ζ. Π. Σαρτρ (Κεκλεισμένων των θυρών, από την Έφη Μουρίκη), αλλά και τη σύγχρονη κωμωδία του Τζ. Φ. Νούναν Όπως η Θέλμα και η Λουίζ, σε σκηνοθεσία Εμμανουέλας Αλεξίου, καθώς και τον μονόλογο του Ν. Βασιλειάδη Συμβολαιογράφος, που ερμηνεύει η Υρώ Μανέ, ενώ Πιραντέλο και Απόψε αυτοσχεδιάζουμε, σε σκηνοθεσία Π. Μουστάκη, ετοιμάζεται από το θέατρο Άσκηση.
- Ξανά, ξανά ξανά…
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Σεσουάρ για δολοφόνους (Αποθήκη) για δωδέκατη (!) χρονιά, Φουρκέτα (Εμπορικόν) και Συμπέθεροι απ’ τα Τίρανα (Λαμπέτη) για τρίτη χρονιά, καθώς επίσης και τα περσινά Αττική Οδός (Εμπορικόν), Mazoo and the Zoo (Αλίκη), Ήρωες (Μικρό Παλλάς), Τι είδε ο μπάτλερ και Το μπουφάν της Χάρλεϊ (Δ. Χορν). Σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί και ο επιτυχημένος Βασιλιάς Ληρ που σκηνοθέτησε για το ΚΘΒΕ ο Στ. Λιβαθινός, με τον Νικήτα Τσακίρογλου, που θα ανέβει για λίγες παραστάσεις τον Νοέμβριο στο Παλλάς.
Πέραν αυτών, οι καινούργιες παραγωγές περιλαμβάνουν τις κωμωδίες: των Α. Ρήγα – Δ. Αποστόλου Τα κορίτσια με τα μαύρα (Αλίκη), του Θ. Αθερίδη Τυφλοσούρτης (Μ. Παλλάς), των Θ. Παπαθανασίου – Μ. Ρέππα Ράους (Πειραιώς 131), καθώς και τον Γ. Μπέζο που σκηνοθετεί την κλασική κωμωδία του Γ. Τζαβέλλα Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα, με τον ίδιο να κρατά το ρόλο του «Αντωνάκη» (Κιβωτός).
Σταθερός συνεργάτης της ΕΛ.ΘΕ. ο Σταμάτης Φασουλής, φέτος σκηνοθετεί τους Κάτια Δανδουλάκη, Γ. Φέρτη, Γ. Βούρο, Κ. Μπαλανίκα στην κωμωδία της Γιασμίν Ρεζά Για όνομα του Θεού! (Κ. Δανδουλάκη), καθώς και το βραβευμένο έργο του σύγχρονου Αμερικανού Τζον Λόγκαν Στο κόκκινο, όπου πρωταγωνιστεί μαζί με τον Οδ. Παπασπηλιόπουλο (Δ. Χορν).
Στο ίδιο κλίμα κινούνται όμως και πολλές άλλες, μικρότερες θεατρικές σκηνές. Στο Μεταξουργείο η Άννα Βαγενά θα επαναλάβει και φέτος τις επιτυχημένες παραστάσεις Γάλα και Μαράν Αθά, καθώς και έναν μονόλογο με αποσπάσματα από τις ημερολογιακές της καταγραφές με τίτλο Το Θεσσαλικό μου Θέατρο, που ερμηνεύει η ίδια.
Για τους «αμελείς» της περσινής (ή και προηγούμενων) χρονιάς φέτος υπάρχουν λοιπόν πολλές δεύτερες ευκαιρίες, που μόνο σταχυολογώντας μπορούμε να αναφέρουμε μερικές όπως Φθινοπωρινή ιστορία και Επικίνδυνες σχέσεις στο Άλμα, Το κολιέ της Ελένης στο Τρένο στο Ρουφ, Μακμπέτ του Ιονέσκο (Studio Μαυρομιχάλη), Η φωνή της Λουντμίλα και οι Θεσσαλονικιοί Αχταρμιξ 3 (Αργώ), Η γυναίκα της Πάτρας και Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου (Βασιλάκου), το Κουρδιστό πορτοκάλι (Άρτι), Το παιχνίδι της μοναξιάς (Ζίνα), Η Αγγλίδα ερωμένη (Σημείο), Η πέτρα της υπομονής (Χώρα), Το όνομά μου είναι Ρέιτσελ Κόρι (Νέου Κόσμου) και πολλά άλλα.
Οι δε πολύ… αμελείς, αλλά και βιαστικοί, μπορούν να παρακολουθήσουν, μετά από 15 σχεδόν χρόνια, την εξωφρενική κωμωδία Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μία ώρα, με σύνθεση ανανεωμένη κατά το ήμισυ, σε σχέση με την παράσταση που είχε παρουσιαστεί τότε στον Εξώστη του Αμόρε (στους Α. Σακελλαρίου και Ναταλία Δραγούμη προστίθενται οι Γ. Γεννατάς και Α. Λουδάρος), στο θέατρο Ροές.
- Έλληνες συγγραφείς
Το ίδιο προσανατολισμένη στην ελληνική παραγωγή και η Θεατρική Σκηνή του Αντώνη Αντωνίου, που φέτος θα παρουσιάσει, σε σκηνοθεσία δική του, την πικρή κωμωδία του Μπάμπη Τσικληρόπουλου Ωχ, τα νεφρά μου!, με τον ίδιο και τους Νατάσα Ασίκη, Τ. Βαμβακίδη και Η. Κατέβα.
«Επιστροφή στις ρίζες» του νεοελληνικού έργου και για τον Θύμιο Καρακατσάνη, που μαζί με τους Γ. Κωνσταντίνου και Τ. Χρυσικάκο ανεβάζει Νταντάδες, το πρώτο έργο του Σκούρτη, που είχε ανέβει στο Θ. Τέχνης (Ζίνα).
Ελληνικά επιμένει και το Θέατρο Τέχνης, καθώς στη σκηνή της οδού Φρυνίχου ο Ν. Μαστοράκης σκηνοθετεί Κυρία Κούλα του Μ. Κουμανταρέα, με τη Λυδία Κονιόρδου, ενώ ο Κ. Καπελώνης επιλέγει αφενός «μια ιστορία του Σταθμού Λαρίσης», γραμμένη από τον Σταύρο Τσιώλη με τίτλο… Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ, αφετέρου το έργο του Γ. Ησαΐα, των αρχών του περασμένου αιώνα, με τίτλο Ο έλεγχος του Διεθνούς Ταμείου, μια…επίκαιρη ιστορία περί δανείων, χρεωκοπίας και διεθνούς οικονομικού ελέγχου! Στο Υπόγειο ο Δ. Χρονόπουλος σκηνοθετεί το Δείπνο της Μόιρα Μπουφίνι (με Δήμητρα Χατούπη και Α. Μυλωνά), η Νικαίτη Κοντούρη το έργο της Πόλα Φόγκελ Εταίρων δράματα ή το αρχαιότερο επάγγελμα, όπου εμφανίζεται η Μάρω Κωντού, καθώς και την Ανώνυμη αγία του Γ. Ρίτσου (σκην. Μαριάννα Κάλμπαρη) και την επιτυχία του ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας Βαριέμαι, του Ρ. Ταλεσνίκ.
- Οφ, οφ-οφ και… ουφ!
Ξεκινάμε από το πιο κοντινό στο κέντρο Θέατρο Βικτώρια, όπου Γιώργος Παλούμπης και Δημήτρης Κομνηνός σκηνοθετούν δύο έργα ωμού κοινωνικού ρεαλισμού, τις 50 λέξεις του Μαϊκλ Βέλερ και τα Fucking games του Γκ. Κλιου, αντίστοιχα.
Λίγο πιο μακρύτερα, στο θέατρο Επί Κολωνώ, επαναλαμβάνονται οι περσινές επιτυχίες La Chunga, με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, και Rottweiller, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, ενώ θα παρουσιαστούν ακόμη το ιδιαίτερα επίκαιρο Έγκλημα, πρόνοια, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου του νέου Σουηδού συγγραφέα Mattias Andersson από την Ομάδα ΝΑΜΑ, τα Φύλλα της του Ανδρέα Φλουράκη σε σκηνοθεσία Κ. Αρβανιτάκη, το ψυχολογικό θρίλερ του Στέφεν Κινγκ Το μάθημα (σκην. Ζ. Χαϊτίδης), καθώς και η Εγκατάλειψη της Elena Ferrante, από την Μαρία Τσαρούχα.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στις εκτός κέντρου θεατρικές πιάτσες φτάνουμε στο Bios, που γιορτάζει φέτος μια όχι στρογγυλή επέτειο: οκτώ χρόνια θεατρικής λειτουργίας. Έτσι η φετινή σεζόν παίρνει το όνομα 2+ΟΚΤΩ+3, παρουσιάζοντας τις δύο πρώτες σκηνοθεσίες της ομάδας θεάτρου BIOS (Play και Aktion), οκτώ παραγωγές και συνεργασίες με ομάδες (Blitz, Cinemascope 2, Mkultra, Μανιφέστο 1.0, MAG, No, I’m not afraid, Όπερες των ζητιάνων, Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει, Αλέξανδρος Βούλγαρης Πολάνσκι, Χορίαμβος, Μαμ, η νέα stand-up comedy του Δημήτρη Δημόπουλου Υπερπαραγωγή και η καινούρια παράσταση της ομάδας AbOvo), ενώ φιλοξενούνται οι παραγωγές Παραλογές ή Μικρές καθημερινές τραγωδίες της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris, σε σκηνοθεσία Γ. Καλαβριανού, Πελεκάνος [για 2] της ομάδας blue plaque, (σκην. Σύλβια Λιούλιου) και Κατάσταση εξαίρεσης του Falk Richter σε σκηνοθσία Ν. Καμόντου.
Κάνοντας κύκλο και οδεύοντας και πάλι προς το κέντρο, το Θέατρο του Νέου Κόσμου αποτελεί απαραίτητη («must») στάση: Η σεζόν ξεκινά με Τα ορφανά του Ντένις Κέλι, σε σκηνοθεσία του Β. Θεοδωρόπουλου, ενώ στη συνέχεια το ελληνικό έργο θα έχει και εδώ την τιμητική του: Μια τεράστια έκρηξη του Β. Μαυρογεωργίου σε σκηνοθεσία του ίδιου μαζί με τον Κ. Γάκη, ο οποίος μαζί με τον Λ. Καταχανά υπογράφει και το Δεν μιλάμε γι’ αυτά. Παράλληλα, θα φιλοξενηθεί η χορογραφία της Σεσίλ Μικρούτσικου Μη, το Αίνιγμα του Τρουλ της Μαρίας Παπαγιάννη που θα θα πηγαίνει σε νοσοκομεία και ιδρύματα με παιδιά, καθώς και η εφηβική παράσταση DNA του Ντένις Κέλι από την ομάδα Grasshopper. Τέλος η περίφημη Κατσαρίδα του Β. Μαυρογεωργίου θα περιοδεύσει ανά την Ελλάδα, για να καταλήξει και πάλι στην Αθήνα την άνοιξη.
Τελευταίος σταθμός της βόλτας αυτής στα θεατρικά στέκια μια γκαλερί: η Knot Gallery της οδού Μιχαλακοπούλου, που θα φιλοξενήσει τον τσεχοφικό Γλάρο στην παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου Pequod, σε σκηνοθεσία Δ. Ξανθόπουλου, τα Νιάτα του Τζ. Κόνραντ και το πρωτοπαρουσιαζόμενο έργο της Μαρίας Ευσταθιάδη Παρείσακτοι (σκην. Θ. Γλυνάτσης), τον Φρανκενστάιν της Μ. Σέλλεϋ με τους Β. Μαυρογεωργίου και Μαρία Φιλίνη, καθώς και Το τέλος του κόσμου, το έργο που συνέθεσε ο Β. Μαυρογεωργίου και σκηνοθέτησε ο Β. Χριστοφιλάκης κατά τη διάρκεια του περσινού 24Hour Plays.
Ουφ! Μια μεγάλη βόλτα ολοκληρώθηκε, χωρίς όμως να συμπεριλάβει πολλά και αξιόλογα θεατρικά δρώμενα που επιφυλάσσει η καινούργια σεζόν. Αλλά θα επανέλθουμε…
Κακουριώτης Σ., Η ΑΥΓΗ: 12/09/2010Δυο δυο, στο σανίδι δυο δυο λόγω… κρίσης
- Οι πολυπρόσωπες ακριβές παραγωγές αποτελούν παρελθόν στα θεατρικά μαγειρέματα του χειμώνα. Η νέα εποχή θέλει συνταγές με μονολόγους, ντουέτα και δοκιμασμένες παραστάσεις
Η οικονομική κρίση και οι συνέπειές της απειλούν και τα θεατρικά πράγματα. Εν όψει της νέας χειμερινής περιόδου θεατρικοί επιχειρηματίες, θιασάρχες μα και πρωταγωνιστές φέρονται να είναι εξαιρετικά μουδιασμένοι και φοβισμένοι γι’ αυτό και πάρα πολλοί ετοιμάζονται να ανεβάσουν έργα με έναν, δύο, τρεις, το πολύ τέσσερις ρόλους, ενώ είναι ελάχιστοι -είναι μετρημένοι στα δάκτυλα- αυτοί που επέλεξαν πολυπρόσωπα έργα. Τα μαγειρέματα που άλλοτε έδιναν και έπαιρναν τέτοια εποχή, έχουν να κάνουν με ελάχιστα… υλικά, με… λιτά γεύματα και καθόλου με… σύνθετες συνταγές!
Ξεχωριστά να αναφέρουμε ότι άλλοι είναι τόσο «μαγκωμένοι» που ακόμα δεν έχουν αποφασίσει τι θα ανεβάσουν και πώς. Μπήκε ο Ιούλιος και όλοι ζουν με τον φόβο της κρίσης, που δεν χαρίζεται σε κανέναν. Ας δούμε πώς έχει διαμορφωθεί το «σκηνικό» για την ώρα και θα επανέλθουμε με νεότερα απ’ το… μέτωπο! Πάντως όλα δείχνουν ότι έρχονται δύσκολες μέρες.Η Κάτια Δανδουλάκη θα ανεβάσει στο θέατρό της το «Ο θεός του μακελειού» της Γιασμίνα Ρεζά, έργο με τέσσερις ρόλους που θα υποδυθούν η ίδια και οι Φέρτης, Μπαλανίκα, Βούρος.
Η Νένα Μεντή θα επαναλάβει τον επιτυχημένο μονόλογο της «Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου», στο «Βασιλάκου».
- Η μόδα θέλει… μονόλογο
Ποιο… «Μόνος στο σπίτι»; Εδώ κορυφώνεται το «Μόνος στη σκηνή»! Δεκάδες είναι οι μονόλογοι που θα φιλοξενήσει η νέα χειμερινή σεζόν και πολλοί απ’ αυτούς είναι δοκιμασμένες επιτυχίες. Δύσκολο είδος ο μονόλογος, αλλά συμφέρει κιόλας!
Το ίδιο είναι να πληρώνεις έναν ηθοποιό και το ίδιο πολλούς;
Η Ζωή Λάσκαρη θα «ντυθεί» τη «Ρόουζ», μια ογδοντάχρονη Εβραία που επέζησε απ’ το Αουσβιτς και εξιστορεί απ’ τη σκηνή την πολυτάραχη ζωή της. Θα τη σκηνοθετήσει ο Κώστας Σπυρόπουλος στην «Αθηναίδα».
Στο θέατρο «Βασιλάκου» που φέτος αγκάλιαζε μια ακριβή παραγωγή με δέκα τουλάχιστον ηθοποιούς – «Σε στενό οικογενειακό κύκλο» – θα παρουσιαστούν σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο δύο μονόλογοι! Η «Γυναίκα της Πάτρας» με την Ελένη Κοκκίδου και η «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου» με τη Νένα Μεντή. Και μονόλογοι και δοκιμασμένες επιτυχίες.
Με μονόλογο θα εμφανιστεί στο «Μεταξουργείο» και η Αννα Βαγενά. Πρόκειται για μια θεατρική μεταφορά του πολύ ενδιαφέροντος αυτοβιογραφικού βιβλίου της «Το θεσσαλικό μου θέατρο», στο οποίο θυμάται μεγάλες στιγμές απ’ τη γόνιμη πορεία της σε αυτό, που άνοιξε τον δρόμο για άλλα ΔΗΠΕΘΕ.
Η Μαρίνα Ασλάνογλου που απέσπασε φέτος το Βραβείο Μελίνα Μερκούρη αλλά και το Α’ Γυναικείου Ρόλου απ’ το Αθηνόραμα για το «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» θα ανέβει μόνη της στη σκηνή με τον μονόλογο «Τζόρνταν» των Αν Ρέινολντς και Μόιρα Μπουφίνι. Τις μέρες αυτές κλείνεται ο σκηνοθέτης που θα υπογράψει την παράσταση, η οποία θα φιλοξενηθεί στο θέατρο «Χώρα».
Μόνη στη σκηνή θα βρεθεί η Αννα Παναγιωτοπούλου και τον επόμενο χειμώνα, αφού άρεσε πολύ στον μονόλογο «Το μπουφάν της Χάρλεϊ ή Πάλι καλά» του Βασίλη Κατσικονούρη.
Η «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.» που μας συγκίνησε όλους στο Εθνικό με την Μαρία Πρωτόπαππα ερμηνεύτρια και την Κιτσοπούλου σκηνοθέτιδα, επιστρέφει στη θεατρική σκηνή. Το νέο ραντεβού δίνεται πια στη «Μικρή Χώρα» της οδού Αμοργού.
θα «χτυπάει» κάθε Δευτέρα – Τρίτη στο θέατρο «Αμιράλ» με το «Μανέτι» του Τόμας Μπέρνχαρντ, που πρόκειται να υπογράψει σκηνοθετικά ο Σταύρος Τσακίρης.
Ολομόναχος στη σκηνή και ο Ορέστης Σοφοκλέους με τις «Υαινες», που βασίζονται σε έργο του Σιμενόν. Τη διασκευή – σκηνοθεσία έκανε ο Χρήστος Καρχαδάκης. Στο «Κοραή 4».
- Εργα για ντουέτο
Το «Δυο δυο, στην μπανιέρα δυο δυο» ήρθε η ώρα να γίνει «Δυο δυο, στο σανίδι δυο δυο»! Εμπειροι πρωταγωνιστές και θιασάρχες που άλλοτε ανέβαζαν έργα με πολλούς ρόλους, στρέφονται τώρα σε έργα για δύο, ενώ τους ακολουθούν κατά πόδας και νεότεροι συνάδελφοί τους και το έργο έρχεται και κορυφώνεται στις δεύτερες, τρίτες και στις τέταρτες σκηνές…
Ο Σταμάτης Φασουλής που συνήθιζε να κάνει πολυπρόσωπες παραγωγές, επέλεξε για το «Δημήτρης Χορν» το «Red» – (μτφ. «Κόκκινο») – του Τζον Λόγκαν που έχει μόνο δύο ρόλους, από τους οποίους τον ένα θα τον παίξει ο ίδιος. Ο Φασουλής επίσης θα κάνει και τη μετάφραση του έργου και τη σκηνοθεσία του. Μαζί του θα δούμε τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο. Και κανέναν άλλον!
Ο Δάνης Κατρανίδης θα επαναλάβει στο θέατρο «Ζίνα» το «Παιχνίδι της μοναξιάς» έχοντας πλάι του τη Χρύσα Παππά.
Ο Γιώργος Κιμούλης με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη θα επαναλάβουν στο «Αθηνών» τον επιτυχημένο καλλιτεχνικά και εμπορικά «Σλουθ» τους.
O Ακης Σακελλαρίου μαζί με έναν ακόμα ηθοποιό που δεν έχει κλειστεί για την ώρα θα ανεβάσουν σε ένα καινούργιο θεατρικό χώρο του «Badminton» την «Κατάρα της Ιρμα Βεπ» του Τσαρλς Λάντλαμ, που είχαμε δει παλαιότερα στο θέατρο «Ηβη» της οδού Σαρρή. Σκηνοθέτης της παράστασης θα είναι και πάλι ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης.
Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης και ο Πέτρος Λαγούτης θα συμπρωταγωνιστήσουν στο «Pride» – «Περηφάνια» – του Alexi Kaye Campbell που έσπασε ταμεία στο Λονδίνο. Η παράσταση θα φιλοξενηθεί πιθανότατα στην «Αθηναΐδα» και τη σκηνοθεσία της έχει αναλάβει ο Σταύρος Στάγκος.
Σε χώρο που δεν έχει κλειστεί ακόμα θα δούμε τον χειμώνα την «Παρέλαση» της Λούλας Αναγνωστάκη. Τη σκηνοθεσία θα κάνει ο Τάκης Τζαμαργιάς και τους δύο ρόλους του έργου θα παίξουν οι Μάνος Καρατζογιάννης – Λένα Παπαληγούρα.
Η Μάνια Παπαδημητρίου και ο Νίκος Αρβανίτης θα είναι μαζί στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας και στο έργο «Σόλο ντουέτο» του Βρετανού Τομ Κεμπίνσκι που έχει αναλάβει να σκηνοθετήσει η ανερχόμενη Ελένη Μποζά.
Η Ρένη Πιττακή και ο Κωνσταντίνος Κάππας πρόκειται να χορέψουν και του χρόνου αφού το «Εξι μαθήματα χορού σε έξι βδομάδες» ήταν για καιρό σολντ άουτ.
Η Αννα Ανδριανού και η Μαρία Γεωργιάδου συνενώνουν τις δυνάμεις τους στο «Οπως η Θέλμα και η Λουίζ» του Νόουμαν που θα δούμε τον Οκτώβριο στο Νέο Ελληνικό Θέατρο και πιο συγκεκριμένα στην «Αίθουσα Κάρολος Κουν». Τόσο τη διασκευή όσο και τη σκηνοθεσία κάνει η Εμμανουέλα Αλεξίου.
- Τρίγωνο – και πολύ είναι!
Η Λυδία Κονιόρδου, η Σοφία Σεϊρλή και ένας νέος ηθοποιός που δεν έχει κλειστεί ακόμα θα παίξουν στην «Κυρία Κούλα» που θα δούμε στο Θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία του Νίκου Μαστοράκη.
Ο Αρης Λεμπεσόπουλος, ο Χρήστος Στέργιογλου, η Μαριάνθη Σοντάκη θα συμπρωταγωνιστήσουν στον «Θαυματοποιό» του Φρίελ που θα «ανοίξει» τη σεζόν στο θέατρο «Ιλίσια – Ντενίση». Τη σκηνοθεσία της παράστασης θα υπογράψει ο Αλέξης Ρίγλης.
Ο Θύμιος Καρακατσάνης, επέλεξε ένα έργο για τρεις για να παρουσιάσει στο «Ζίνα» από τα Χριστούγεννα και μετά. Πρόκειται για τους «Νταντάδες» του Γιώργου Σκούρτη που θα σκηνοθετήσει ο ίδιος και στους οποίους θα έχει στο πλάι του τον Γιώργο Κωνσταντίνο και τον Τάκη Χρυσικάκο.
Η Μαρία Σολωμού, ο Μάξιμος Μουμούρης και η Τζωρτζίνα Παλαιοθεοδώρου θα συμπρωταγωνιστήσουν στο «Δεσποινίς Τζουλί» του Πάτρικ Μαρμπέρ που θα ανεβεί τον χειμώνα στο θέατρο «Τόπος Αλλού» σε σκηνοθεσία της Μίνας Αδαμάκη.
Στο «Ο Θάνατος και η κόρη» του Ντόρφμαν που θα δούμε σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρχαδάκη πρόκειται να παίξουν οι Παναγιώτα Βλαντή – Ιωσήφ Μαρινάκης κι ένας ακόμα ηθοποιός.
- Τα τετράγωνα των αστέρων
Δανδουλάκη – Φέρτης – Μπαλανίκα και Βούρος «συνενώνουν» τις δυνάμεις τους στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη» και στο έργο «Ο Θεός του μακελειού» της Γιασμίνα Ρεζά. Η θιασάρχις και πρωταγωνίστρια είχε κάνει πολύωρες συζητήσεις με τον Σταμάτη Φασουλή για να βρει το κατάλληλο έργο για τη νέα χειμερινή σεζόν, κατέληξαν όμως στο έργο της Ρεζά και γιατί τους κέντρισε και γιατί είχε μόνο τέσσερις βασικούς ρόλους.
Τέσσερις είναι οι ρόλοι και στο έργο του Μάργκιουλις το οποίο ακούει στον τίτλο «Ο χρόνος ακίνητος» που θα σκηνοθετήσει η Νικαίτη Κοντούρη. Πλάι στην Πέγκυ Τρικαλιώτη οι Κρατερός Κατσούλης, Γιώργος Παρτσαλάκης και Τζένη Θεωνά.
Η Φαίη Ξυλά, ο Νέστωρ Κοψιδάς, ο Δημήτρης Μακαλιάς και ο Κωνσταντίνος Γαβαλάς θα παίξουν στο έργο «Ο καλύτερος τρόπος για να ζεις» του Κάουαρντ που θα δούμε στο θέατρο «Από Μηχανής» σε σκηνοθεσία του Αντώνη Γαλέου.
Το «Lisbon Traviata» του Τέρενς ΜακΝάλι θα δούμε και του χρόνου στο «Ακης Δαβής». Τους τρεις απ’ τους τέσσερις ρόλους θα παίξουν και πάλι οι Λάζαρος Γεωργακόπουλος – υπογράφει και τη σκηνοθεσία-, Φαίδων Καστρής, Βασίλης Μπισμπίκης, ενώ δεν έχει κλειστεί ο ηθοποιός που θα παίξει τον τέταρτο.
Τέσσερις ρόλους έχει και το «Κεκλεισμένων των θυρών» που θα δούμε τα δευτερότριτα του θεατρικού χειμώνα στο «Νέο Ελληνικό Θέατρο». Το έργο του Σαρτρ θα σκηνοθετήσει η Εφη Μουρίκη που θα παίξει σ’ αυτό μαζί με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Κατερίνα Παπουτσάκη, Γιώργο Πολυχρονόπουλο.
- ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗ… ΦΤΩΧΕΙΑ
Η φτώχεια θέλει καλοπέραση και σκηνικό πλούτο, λένε αυτοί που τολμούν να κάνουν ακριβές παραγωγές, με πολλά άτομα.
Ανάμεσά τους η Μπέτυ Αρβανίτη που ανεβάζει το «Σπίτι της Μπερνάντα Αλμπα» σε σκηνοθεσία του Λιβαθινού. Η ίδια θα παίξει τον ομώνυμο ρόλο έχοντας στο πλευρό της επτά [!] ακόμα γυναίκες ηθοποιούς – Παπαδοπούλου, Σμυρναίου, Μπρέμπου, Μιχαλοπούλου, Παπαδοπούλου, Ντούμα και Καρβούνη. Ο Πέτρος Φιλιππίδης κάνει την πιο μεγάλη… υπέρβαση ετοιμάζοντας τέσσερις πολυπρόσωπες παραγωγές.
Και «Φωνάζει ο κλέφτης» – με Κωνσταντινίδου, Καπουτζίδη, Κωστή κ.ά. – και «Μαύρη κωμωδία» – με Δαδακαρίδη, Δούκα – και «Ψέμα στο ψέμα» – Μαλκότσης, Χάνος – και «Χάροντ και Μοντ» – με την Παναγιωτοπούλου και τον ίδιο.
Πολυπρόσωπη παράσταση κι αυτή που θα φιλοξενήσει το «Εμπορικόν», η οποία δεν είναι άλλη απ’ το «Η δε γυνή να φοβείται τον άντρα» που ετοιμάζει ο Γιάννης Μπέζος αλλά και αυτή που θα παιχτεί στο «Αλίκη» σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ρήγα. Πρόκειται για το νέο – ατιτλοφόρητο ακόμα – έργο του ιδίου και του Αποστόλου που θέλει πολυμελή θίασο επί σκηνής – Ρώπα, Διαβάτη, Καστάνη, Χοροζίδου κ.ά. Οκτώ ηθοποιοί παίζουν στο «Αθώος ή ένοχος» που θα δούμε στην «Αθηναΐδα» – Σπυρόπουλος, Μαρίνος, Σακκά, Λούπη κ.ά. – ενώ πολυπρόσωπο είναι το «Ράους» των Ρέππα – Παπαθανασίου που θα δούμε στο «Πειραιώς 131» – Γερασιμίδου, Ανδρίτσου, Αντωνόπουλος κ.ά. Πολλοί ηθοποιοί παίζουν και στα άλλα δύο έργα τους όμως: το «Συμπέθεροι από τα Τίρανα» – Σταυροπούλου, Χατζηπαναγιώτης, Μαυρόπουλος, Ευείδη κ.ά. – και η «Αττική Οδός» – Ρουσσέα, Τζώρτζης, Λαμπρόγιαννη κ.ά.
- Εθνικό Θέατρο
Ο Γιάννης Χουβαρδάς δεν επέλεξε έργα με λίγα πρόσωπα για τον χειμώνα και πώς θα μπορούσε, αφού πηγαίνοντας σε μια κρατική σκηνή θέλεις να βλέπεις πλούτο και πολυπρόσωπες παραγωγές. Οδηγήθηκε όμως σε άλλη λύση και δη ριζική. Δεκαοκτώ ήταν οι παραστάσεις που ανέβασε πέρυσι, τις μισές θα ανεβάσει τον χειμώνα: εννιά δηλαδή και δεν είναι άλλες από τα: «Ο χρυσός δράκος», «Γλυκό πουλί της νιότης», «Πλατόνοφ», «Φρεναπάτη», «Η μάνα του σκύλου», «Εμιλία Γκαλότι», «Τρισεύγενη» μα και «Σιρανό Ντε Μπερζεράκ», ενώ για την Παιδική Σκηνή έκλεισε το «Παραμύθι χωρίς όνομα» της Πηνελόπης Δέλτα.