|
Ένας κομψός κύριος περίπου 76 χρόνων, έπαιζε το μεσημέρι πιάνο με ιδιαίτερη χάρη, στο πατάρι του βιβλιοπωλείου ``Ιανός``. Ήταν ο Οτάρ Ιοσελιάνι, αυτοπροσώπως, φιγούρα αναγνωρίσιμη από τις ταινίες του, στις οποίες συχνά εμφανίζεται.
Η προσπάθειά του να ξεκινήσει αρμονικά το μάστερ κλας, μέσα στην θορυβώδη ατμόσφαιρα του Ιανού, παρέπεμπε στην άποψη που εξέφρασε αργότερα ότι ``η μουσική στον κινηματογράφο είναι κομμάτι του ήχου, όπως μπορεί να είναι ο αέρας ή ο θόρυβος``.
Ο σκηνοθέτης Οτάρ Ιοσελιάνι, είναι αυτές τις ημέρες στην Αθήνα, προσκεκλημένος από ... το 23ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, με την ταινία του Chantrapas, που διαγωνίσθηκε φέτος στο Φεστιβάλ Βενετίας και σύντομα θα προβληθεί και στις ελληνικές αίθουσες.
Μια ταινία με θέμα την λογοκρισία στον κινηματογράφο, είτε για λόγους οικονομικούς είτε για λόγους πολιτικούς, σε οποιοδήποτε καθεστώς. Ο σκηνοθέτης, που ζει αυτοεξόριστος στην Γαλλία τα τελευταία τριάντα χρόνια, γύρισε ένα μέρος της ταινίας στην πατρίδα του, την Γεωργία, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια.
Είναι γνωστές οι περιπέτειες που αντιμετώπισε το έργο του από την γραφειοκρατία και την λογοκρισία της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. |